Promocja strony internetowej

Samo zbudowanie i wrzucenie strony do internetu nie oznacza, że z dnia na dzień stanie się ona niesamowicie popularna. Fakt, że po wrzuceniu strony na serwer z podpiętą domeną internetową teoretycznie taka strona jest już dostępna dla każdego, ale tylko teoretycznie. Jeśli nie podamy komuś jej adresu to szansa na to, że ktoś do nas trafi poprzez wyszukiwarkę jest niewielka. Stronę, tak jak w tradycyjnym biznesie, trzeba odpowiednio pozycjonować i wypromować. Pozycjonowanie odbywa się na różnorodne sposoby i naprawdę długo można by o tym wszystkim pisać. Skupmy się bardziej na samym promowaniu, czyli reklamie. Po pierwsze dobrą formą promocji jest założenie specjalnych profili strony na popularnych portalach społecznościowych. Nawet nie zdajesz sobie sprawy jaki potencjał drzemie w tych portalach, a korzystanie z tego potencjału przecież nic nas nie kosztuje. Druga sprawa to fora internetowe. Dobrze jest rozreklamować nową stronę na kilku forach, które tematycznie są powiązane z naszą stroną internetową. Możliwe, że jeśli strona się spodoba to machina ruszy i ludzie będą wymieniać się linkami już osobiście. Na koniec typowa reklama internetowa. Tutaj najlepiej i najłatwiej skorzystać z gotowych programów reklamowych, na przykład Google. Skonfigurowanie tego typu kampanii reklamowej jest stosunkowo łatwe, a do tego można w prosty sposób kontrolować wydatki ponoszone na taką promocję. Pamiętaj, że strona internetowa bez promocji ma marne szanse na przebicie się do góry.